دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ما در دنیای تکنولوژی و اینترنت زندگی می کنیم. در این جهان نوین افراد بسیار زیادی در طول روز آنلاین می‌شوند و در شبکه‌های اجتماعی مختلف با هم در ارتباط هستند. جالب است بدانید که تعداد این افراد هر روز بیشتر می شوند. در این بین کسب و کارهای اینترنتی نیز راه اندازی شده اند. یعنی معنای بازاریابی نسبت به سابق تغییر کرده است. امروزه اینترنت بستری مناسب برای کسب و کار به شما می آید. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ در واقع همان بازاریابی آنلاین است که این روزها در دنیای اینترنت و تکنولوژی نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا می کند. برند NetSpace با سال ها تجربه در این زمینه می خواهد شما را بیشتر با این حوزه آشنا کند.

نقش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت شامل تمام فعالیت هایی است که شما از طریق اینترنت انجام می دهید. یعنی شغل های مختلف از طریق اینترنت در بسترهایی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، موتورهای جستجو و وب سایت ها ارتباط خود را با مشتری احتمالی و مخاطب خود برقرار می کنند. در گذشته تبلیغات ها با ارتباطات تلفنی و ارتباط حضوری شکل می‌گرفت اما امروز با وجود اینترنت و دنیای مجازی تبلیغات ها نیز صورت تازه ای به خود گرفته اند. در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی کاملاً به صورت آنلاین انجام می شود. از این رو شرکت های مختلف و برندهای متفاوت بسیار زیادی فرصت و البته دسترسی مناسبی برای دیده شدن توسط افراد را دارند. امروزه اکثر کسب و کارها دارای وب سایت یا شبکه های اجتماعی مختلف هستند و تلاش می کنند تا در آنها حضور خوب و موثر و البته پررنگی داشته باشند. دیجیتال مارکتینگ فقط برای استفاده از موتور های جست و جو نیست یعنی استفاده از تمام ابزارهای دیجیتالی را در بر می گیرد. پس دیجیتال مارکتینگ هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین است. جالب است بدانید که برندهای مختلف در سالهای گذشته توانسته‌اند مشتری های ویژه خود را جلب کنند و حتی هر روز موفق تر از دیروز پیش روند. اینها ثمره دیجیتال مارکتینگ است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

از مزایای دیجیتال مارکتینگ می‌توان به قابلیت شخصی سازی، بهینه سازی راحت و آسان، دسترسی به مخاطبین بیشتر، هزینه پایین در استفاده، جذب بیشتر مشتری، افزایش سوددهی و البته اشتراک گذاری آسان و راحت اشاره کرد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ در واقع دارای دو بستر وب و شبکه های اجتماعی است. به آنها اشاره خواهیم کرد و مهم ترین آنها را توضیح خواهیم داد تا با این خدمات بیشتر آشنا شوید.

 

بستر وب

 بستر وب شامل بازاریابی ویدئویی، بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز، طراحی وب سایت، سئو، لندینگ پیج، بازاریابی تولید محتوا و البته تبلیغات دیجیتال مانند تبلیغات همسان و تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی است.

بستر شبکه های اجتماعی

بستر شبکه های اجتماعی شامل بازاریابی تولید محتوا، اینفلوئنسر مارکتینگ، کمپین دیجیتال و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی است.

وبسایت

اصلی ترین و مهم ترین پایگاه شما وبسایت شما است! ممکن است برخورد مشتری با شما در وبسایت اتفاق بیفتد. این وبسایت باید بسیار جذاب و زیبا باشد و البته سرعت مناسبی نیز داشته باشد. وب سایت شما باید طوری طراحی شود که کاربر زمان بیشتری را در آن بگذراند؛ در واقع این گونه است که بازدهی سایت شما بیشتر می‌شود و احتمال خرید کاربر نیز افزایش پیدا می‌کند.

سئو

به زبان ساده سئو به معنای بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو است. وقتی سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه می شود، در جایگاه های بالاتری از نتایج جستجوی کاربران قرار می گیرد و شناس بیشتر دیده شدن دارید و مخاطب بیشتری به خود جذب می کنید!

بازاریابی محتوا

باید همیشه این نکته را بدانید که خود شما این محصول خود را دیگران معرفی می کنید. مشتری نیز از شما انتظار اطلاعات موثق و درست از محصولتان را دارد. بازاریابی محتوا یعنی شما باید مخاطب خود را از راه درست با محتوای با کیفیت و عالی و سئو شده جذب بکنید. این محتوا می تواند به شکل محتوای متنی، محتوای ویدئویی، محتوای تصویری و یا حتی محتوای صوتی باشد. برای شروع می توانید محتوای متنی را انتخاب کنید. این را بدانید که محتوای شما حتماً باید جذاب و جدید باشد و البته مهم تر از همه اعتماد مخاطب را جلب کند.

تبلیغات همسان Native Ad

وقتی شما وارد سایتی می شوید، با تعداد بسیار زیادی از تبلیغ رو به رو می شوید. کاربر توجهی به این تبلیغ ها  نمی کند. پس متخصصان این زمینه این نتیجه را گرفتند که برای تاثیر گذاشتن تبلیغ روی کاربر باید آن تبلیغ را همسان سازی کرد. تبلیغ همسان، تبلیغی دیجیتال است که در آن محتوا با ساختاری شبیه محیط تبلیغ ارائه شود یعنی این نوع تبلیغ از نظر ظاهر، فرم، محتوا و ساختار با پلتفرمی که در آن منتشر می شود سازگار باشد و همخوانی داشته باشد؛ این گونه مخاطب از دیدن تبلیغ شما حس تبلیغاتی بودن نمی گیرد و آن را نادیده نیز نمی گیرد. تبلیغات همسان انواع مختلفی نیز دارد. تبلیغات درون محتوایی، لیست های تبلیغاتی، ویجت های پیشنهادی، تبلیغات بنری با اجزای همسان، تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و تبلیغات همسان به شکل انتخابی انواع مختلف این نوع تبلیغات هستند. جالب است بدانید که تبلیغات همسان بازدهی بسیار خوب و مناسبی دارد و اثر بخشی آن روی مخاطب  تا حدی بیشتر از سایر تبلیغات ها می باشد.

 

شبکه های اجتماعی

اکثر افرادی که می شناسیم، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. پس شما حتماً باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که می دانید افراد آنجا حضور پررنگی دارند. اینستاگرام و یا تلگرام مثال بارز این شبکه ها هستند. شما در شبکه های اجتماعی دایره‌ای مخاطبین خود را افزایش می دهید و این یعنی فروش محصول شما بالاتر می رود و روی تعداد زیادی از افراد با محتوای درست و مناسب تاثیر می گذارید. شبکه‌های اجتماعی فضا و بستر مناسبی برای تبلیغات و برند سازی هستند.

تبلیغات در گوگل یا Google Ads

تبلیغات گوگل به دو دسته تقسیم می شود: تبلیغات نمایشی و تبلیغات در جستجو. در تبلیغات نمایشی تبلیغ شما در سایت ها و البته اپلیکیشن های همکار گوگل به نمایش در می آید. اما در تبلیغات در جستجو گوگل تبلیغ شما را در صفحه SERP نشان می دهد. در صورتی از حساب شما هزینه‌ ای کسر می شود که کاربرها روی تبلیغات شما کلیک کرده باشند. می توان گفت بهترین برتری گوگل ادز هدف گیری دقیق کاربر است. این یعنی شما مشخص می کنید که تبلیغات شما چه زمانی برای چه کسانی به نمایش در بیاید. به یاد داشته باشید که گوگل ادز جای سئو را برای شما پر نخواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات دیجیتال مارکتینگ نت اسپیس با ما تماس بگیرید

تماس باما

 

آخرین بروزرسانی: 1400/11/27
446 بار