تولید محتوا

 تولید محتوای ویدئویی و اهمیت آن در سال های جدید

نام یکی از عنوان های نوشته‌های بیل گیتس در وبلاگش این بود: « محتوا پادشاه است. »  این متن و این عنوان چند سال پیش توسط این فرد بسیار موفق نوشته شد؛ یعنی زمانی که کسی به محتوا اهمیتی نمی داد و محتوا کاربرد امروزی خودش را نداشت یا اگر داشت مانند امروزه آنقدر پررنگ نبود. اما به راستی تولید محتوا چند نوع است؟ تولید محتوای ویدئویی چیست؟ تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟مجموعه  نت اسپیس با سال ها سابقه کار در این زمینه در شما را با تولید محتوا آشنا خواهند کرد.

تولید محتوا

تولید محتوا یعنی شما موضوعی را در راستای نیاز مخاطب خود انتخاب می کنید.  مخاطب شما از انتخاب موضوع شما رضایت خواهد داشت. تمام اینها به این معنا است که شما باید روی موضوعی کار کنید و به تولید محتوا بپردازید که مخاطب شما از آن موضوع خوشش بیاید. حال شما می توانید با این محتوای مناسب مخاطب خود را به سمت خرید کردن و یا آموزش دیدن و استفاده از خدمات شما سوق بدهید.

 

انواع مختلف تولید محتوا

تولید محتوای متنی را می شناسیم. در واقع متونی که برای مخاطب خود تهیه می کنید و آن را با او به اشتراک می گذارید، متونی هستند که شما آن را برای اهداف کاری خود تولید کرده اید. اما به جز تولید محتوای متنی، می توانیم از تولید محتوای بصری مانند ویدئو یا اینفوگرافیک نیز نام ببریم. اینکه شما کدام یک از سبک های تولید محتوا را انتخاب کنید، در واقع بستگی به پرسونای مخاطب شما دارد.

محتوای ارزشمند چه خصوصیاتی دارد؟

ابتدا باید بدانید که محتوای ارزشمند همان محتوایی است که جواب سوالات مخاطب شما را بدهد. این محتوا باید دغدغه های ذهنی مخاطب شما را بر طرف کند. اما ممکن است این گونه کمی این محتوا خسته کننده شود! پس به فکر محتوایی باشید که مخاطب شما را تا حدی سرگرم نیز بکند. علاوه بر سرگرمی باید کمی بیشتر به فکر مخاطب باشید. یعنی محتوای شما باید برای مخاطب یادگیری نیز داشته باشد.

اهمیت تولید محتوا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه های اجتماعی مختلف، فعال و بسیار پر طرفدار، کاربرد محتوای شما کاملا مشخص و روشن است. به آنچه امروزه در این فضا می‌ خوانید و می بینید و گوش می دهید، محتوای الکترونیکی می گویند. به عنوان مثال فیلم هایی که در آپارات، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، وبلاگ ها و وب سایت ها قرار داده می شوند و حتی پادکست هایی که در این فضای اینترنتی به اشتراک گذاشته می شوند، محتوا می گوییم. اما محتوای عادی و معمولی با محتوای بازاریابی متفاوت است.

تولید محتوا در بازاریابی محتوا

تولید محتوا در بازاریابی محتوا در واقع زیر مجموعه ی دیجیتال مارکتینگ است. در این مورد هدف مشخص است! هدف شما در اینجا فروش یک محصول، برطرف کردن نیاز کاربر و تبلیغ است.

تولید محتوا ویدئویی

این روزها یکی از بهترین روش های تولید محتوا، ساخت ویدئو است. با ویدئو، شما می توانید به مخاطب خود به راحتی و به سادگی پیام خود را برسانید. می دانید که ذهن انسان تصاویر را راحت تر از متن درک می کند. شما حتی می‌توانید از راه تولید محتوا ویدئویی به مخاطب خود نزدیک تر هم شوید. به خاطر همین دلایل است که کسب و کارهای اینترنتی به تازگی تولید محتوا ویدئویی بهره بیشتری می برند. جالب اینجا است که معمولاً روز به روز مخاطبان بیشتری را نیز جذب می کنند. به چند نمونه از تولید محتوای ویدئویی اشاره خواهیم کرد.

ویدئو وبلاگ

هر روز شاهد گسترش بسیار زیاد وبلاگ های مختلف هستیم. وبلاگ می تواند بستر مناسبی برای عرضه تولید محتوا ویدئویی باشد. در وبلاگ می توانید ویدئوی آموزشی قرار دهید. مقالات آموزشی به همراه ویدئوی آموزشی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب بگذارد.

ویدئو آموزشی

ابتدا باید بدانید که کیفیت ویدئو آموزشی از هر چیزی مهم تر است. این کیفیت شامل زمانبندی درست، وضوح تصویر، وضوح صدا، حجم و ارائه مطالب کاربردی و مهم و استاندارد است. شما باید برای تولید محتوای ویدئو آموزشی تجهیزاتی را نیز تهیه کنید. این روزها مردم برای آموزش دیدن در اینترنت به دنبال ویدئوهای آموزشی خوب می گردند پس اگر محتوای ویدئویی شما به خوبی تهیه و تنظیم شده باشد، می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. 

ویدئو مصاحبه

ویدئو مصاحبه یکی از انواع تولید محتوا است که در آن می‌توانید با مصاحبه با افرادی که با آنها همکاری دارید و یا با افرادی که از قدیمی های کسب و کار و حرفه ی شما هستند، مصاحبه کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

وبینار

اخیراً کسب و کارها در مورد محصولات، خدمات و یا حتی آموزش هایشان در حوزه های متفاوت سخنرانی های مختلف انجام می دهند. ویدئوهایی نیز از این سخنرانی ها تولید می شود. ‏این ویدئو ها در فضای مجازی قرار می گیرد. گاهی هم وبینارهایی تشکیل می‌شوند. وبینار یک امکان برای مخاطبی است که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با شما دارد اما در واقع به صورت زنده و لایو سخنرانی شما را دنبال می کند. یعنی مخاطب در ساعت مقررِ شروع سخنرانی، به صورت آنلاین در جمع حاضر می شود؛ صدا و همچنین تصویر شما را در همان زمان آنلاین می بیند. حتی بسیاری از کلاس های آموزشی نیز به صورت وبینار برگزار می شود. شما با شرکت در وبینار این شانس را دارید که نظرات خودتان را نیز ارائه کنید و اگر سوالی دارید، بپرسید.

اهمیت تولید محتوای ویدئویی

در ویدئو، دست شما باز است تا حجم بیشتری از اطلاعات را به مخاطب خود منتقل کنید. این گونه شما تاثیر بیشتری نیز روی مخاطب خود می گذارید. اینجا است که با یک محتوای ویدئویی مناسب، کنترل میزان داده ها دست شما است و می توانید با بازگوی یک روایت به شیوه‌ درست خود مسیر محتوا را هدایت کنید به طوری که بیننده علاوه بر اینکه به حس پذیرش می رسد، از دیدن این ویدئو لذت نیز می برد. این هنر شما است که چطور و با چه شیوه ای مخاطب خود را برای پذیرش و درک محتوای خود آماده کنید. انتقال مطلب در محتوای ویدئویی بسیار راحت تر از انتقال آن در محتوای متنی و تصویری است.

 

برای تولید محتوا و آشنایی با خدمات نت اسپیس در بخش تواید محتوا با ما تماس بگیرید 

تماس با ما

 

آخرین بروزرسانی: 1400/11/27
1,824 بار